SFO afdeling Skovløkken

Skovløkkens SFO-tilbud.
Information om hverdagen i SFO´en.
Vi glæder os til at være sammen med jeres barn og til et godt samarbejde med jer.
Vi lægger vægt på, at SFO'en skal være et fristed for børnene, når de kommer fra skole.
Vi sætter børnenes trivsel højt og bakker op om deres egne initiativer, for de skal have lov til at bestemme over
DERES fritid. På den måde får de mulighed for at lege frit og opleve sig selv i samspillet med andre børn, hvilket
er meget vigtigt for deres udvikling af sociale relationer.
Vi har fokus på at være synlige voksne, som tager ansvar og sætter grænser.
Vi er i dialog med børnene, vejleder om god omgangstone og lærer dem frihed under ansvar.
Vi vægter et godt samarbejde med jer forældre omkring jeres barn. Har I spørgsmål, står vi gerne til rådighed.

Praktiske oplysninger:
Sfo er for børn der går i 0-2klasse.
Ind- og udmeldelse foregår via nem plads, på borger.dk
Åbningstider- dage og telefonnummer, kan ses på slettenskole hjemmeside.
FLYVER: En af de voksne er på skift FLYVER— dennes opgave er at sende hjem, og tjekke op på børnene om eftermiddagen. Flyveren er for det meste at finde i sfo. lokalet.
HJEMSENDELSE: Hvis jeres barn skal sendes hjem, skal vi have besked fra jer.
SKIFTETØJ: Medbring skiftetøj, husk også regntøj og gummistøvler. Skriv navn på!
MAD: Børnene skal selv medbringe lidt ekstra til eftermiddagsmad, de må gerne have en pakke knækbrød stående
i SFOén. Vi serverer eftermiddagsmad en gang om ugen. Samme dag har vi forældrekaffe.
UDEDAG: 1 gang om ugen har vi udedag.
SKOLEFRIDAGE:

Vil vi gerne modtage børnene før kl. 9. af hensyn til evt. planlagte aktiviteter, (med mindre andet er aftalt.)
Det er vigtigt, at I altid giver besked om, hvordan jeres barn kommer på skolefridage.
OBS. Børn der ikke er tilmeldt morgenmodulet må først komme efter kl. 7.30.

I Skovløkkens SFO-tilbud:
Giver vi børnene plads og tid til at lege.
Giver vi børnene forskellige aktivitetstilbud
Vægter vi at alle børn udvikler socialt ansvar.
Giver vi børnene mulighed for, en del af SFO tiden, selv at tilrettelægge dagen.
Giver vi børnene positive oplevelser, alene og sammen i gruppen.
Giver vi børnene frihed under ansvar.
Støtter vi børnene i deres lege, og hjælper dem til at danne kammeratskaber.
Er der tydelige voksne, der er ansvarlige og sætter grænser.
Samarbejder vi med forældre og skole.
Giver vi børnene mulighed for fysisk udfoldelse og oplevelser i naturen.
TRADITIONER:
Vi følger op på nogle af de traditioner der hører årstiderne til, eks. jul og påske.
Vi afholder en årlig BAG FOR EN SAG DAG.
Juleklip afholder vi for hele Skovtroldene en eftermiddag omkring. D. 1/12.
Vi deltager i den fælles Skovløkkeudstilling i foråret
Vi sender jævnligt et månedsnyt ud, hvor vi orienterer om aktiviteter og andre nyheder.
En dag i Skovløkkens SFO-tilbud:
MORGENÅBNING: (Foregår i børnehaven)
Der bliver serveret morgenmad. Og vi går ikke i gang med de store aktiviteter om morgenen, da vi mener, det er vigtigt at børnene får en rolig start på dagen.
Kl. 7.35 sendes børnene i skole.
EFTERMIDDAGSÅBNING:
Vi åbner efter skoletid.
Børnene bliver hentet og krydset af i klasserne af personalet.
Dernæst fordeler børnene sig og går i gang med at lege eller aktivitet.
Skal børnene med bus eller cykle hjem, skal vi have besked.
Husk at sige farvel til en voksen.

Skovløkkens Førskole-tilbud:
D. 1/3 starter de børnehavebørn op i førskolen, som skal starte i Bh. klasse efter sommerferien. Her er det vores opgave: At børnene bliver trygge ved skolen, og at de får en god start på skolelivet.
Der er kendte voksne tilknyttet.
Om formiddagen har børnene basis i SFO lokalerne. Der vil om formiddagen være aktiviteter, der støtter op om den kommende skolestart. Om eftermiddagen er børnene i SFO, og sammen med de øvrige SFO børn.

På gensyn i Skovløkkens SFO-tilbud.