Klub afdeling Skovløkken

Skovløkkens klubtilbud er for børn i 3. til 6. klasse.

Vores lokaler støder op til SFO’en. Vi benytter i stor udstrækning de samme faciliteter. Dog er klubbens 2 lokaler forbeholdt klubbørnene.

Pædagogiske tanker

Klubben er et fritidstilbud, hvor klubbørnene skal kunne føle sig trygge.

Visionen er, at klubbørnene selv skaber deres fritid i samråd med klubpædagogen, og hvor der med kreativitet skabes muligheder i stedet for begrænsninger.

Vi vægter meget det ”frie rum”. Det at få lov til at være sig selv, slappe af og bestemme over sin tid i klubben. Det er vigtigt for os, at vi forsøger at nå i dialog med alle klubbørn i hverdagen. Enten i form af leg, sofahygge, spil, snak mm.

Hverdagen i klubben

Vi tilbyder ofte aktiviteter sammen med SFO’en. Ligeledes kan børnene lave aktiviteter med klubpædagogen i klublokalet. Klubbørnene er mere ansvarlige, så de kan ofte sættes i gang med en aktivitet, som ikke er voksenstyret.

Vi tilbyder bl.a.:

• Værksteder med ler, perler, træ, papmaché, knytte m.m.

• Perioder med pigehygge og drengehygge

• Leg/spil i gymnastiksalen og udendørsaktiviteter

Traditioner

Vi følger op på nogle af de traditioner, der hører årstiderne til, f.eks. jul, påske osv.

Vi afholder årligt ”Bag for en sag”, ca. uge 43

Juleklip afholder vi sammen med vuggestuen og børnehaven ca. 1. torsdag i december

Vi deltager i den fælles Skovløkkeudstilling i maj.

Klubfest ca. 2 gange om året.

Vi sender jævnligt et SFO/KLUB månedsnyt ud, hvor vi orienterer om aktiviteter og andre nyheder.

Kontakt klubben

I er altid velkomne til at kontakte klubben - 2937 9108.

Yderligere information findes på Sletten Skoles hjemmeside, herunder vores åbningstider og lukkedage.

Vi glæder os til at samarbejde med jer og jeres barn.